7 Mayıs 2010 Cuma

GEÇ GELEN ÖZÜR


Sevdiğim kadın beni bırakıp gittiğinden beri Dertliler Meyhanesi evim olmuştu.İşten yorgun argın çıkıp soluğu burada alıyor, Bilal abi ''Haydi Muttleyim kapattık '' diyene kadar domuz gibi içiyordum.Benden yana çok muzdaripti Bilal abi.Yazık ediyordum kendime.Genç adamdım.Biraz gayret etsem üstesinden gelirdim bu ayrılığın.
Bir akşam yine Bilal abi yanıma oturup:''Bunları yaşıycaksın oğlum,hepimiz yaşadık bunları.Yaşayıp büyüyceksin ama yeter artık içtiğin.Seni böyle görmeye gönlüm razı gelmiyor.''dedi.''Sen de açmasaydın bu meyhaneyi.'' diye karşılık verdim.Bilal abi çok kızdı:''Kalk git lan mekanımdan.Bir daha da kapıdan içeri adımını atma!'' dedi.''Parasıyla değil mi arkadaşım?'' deyince, Oğlu Bünyamin'le beraber bir güzel dövdü bunlar beni.Dayağı yiyince kafam açıldı.Bilal abinin elini öpüp helallik istedim:''Tövbe bi daha ağzıma sürersem abi'' dedim.Gözleri yaşardı; alnımdan öpüp:''Sana vurduğum için özür dilerim Muttleyim, kusura bakma'' dedi.''Estağfurullah abi olur mu öyle şey? Kendime getirdi o dayak beni.Ellerin dert görmesin''dedim.Sonra kasa da oturan Bünyamin'e dönüp:''Bünyamin, bi özür dilemiycek misin abinden?'' diye sordum.''Ben sadece iki tekme attım'' diye cevap verdi.''Biri hayalarıma geldi ama'' deyip özür dilemeye mahkum ettim onu.Fakat yezid bir türlü kabul etmiyordu özür dilemeyi.''Özür dilemek bir erdemdir Bünyamin.Bunu bilmiyor musun yoksa?Bak baban da diledi'' deyip yalvarırcasına ikna etmeye çalıştım bu sefer.Tekrar reddedince Bilal abiye dönüp:'' Abi şu oğluna bişey söyle özür dilesin benden'' dedim.Bilal abi Bünyamin'in yanına gidip kulağına birşeyler
fısıldadı.Bünyamin:''Olmaz baba olmaz'' diye bağırınca Bilal abi bir tokat attı buna.Bilal abi tokadı atar atmaz ben olduğum yerden fırlayıp daldım Bünyamin'e.Bir yandan yumruklayıp bir yandan da:''Şimdi diliycek misin lan özür?''diye bağırıyordum.Bilal abi bizi ayırmaya çalışırken Bünyamin'in midesine vurdu yanlışlıkla.Bünyamin fenalaşıp yere çömeldi.Bunu görünce Bilal abiye ''Abi sen manyak mısın?Mideye öyle vurulur mu?'' dedim.''İstemeden oldu abisi''dedi.''Ya bırak Allah aşkına! İstemeden olmuşmuş''dedim.Bilal abiyi itip Bünyamin'i yerden kaldırdım.''Bişeyin var mı koçum?'' diye sordum.''Yok abi iyiyim''dedi ama belli ki çok gücüne gitmişti babasından yediği bu darbe.İçi rahat etsin diye ''İstersen ben tutayım babanı, sen de ona vur ''dedim.''Tutsana''dedi.''Oha lan olur mu öyle şey''dedim.''Tut tut.Zaten bi tane vurucam.''dedi.''İyi tutalım bari'' deyip Bilal Abi'ye sarıldım arkasından.Bilal Abi ne olduğunu anlayamadan Bünyamin buna bir-iki vurdu.''Tamam Bünyamin yeter''dediysem de oğlanı durduramıyordum.Baktım olacak gibi değil ben de giriştim Bilal Abi'ye.Bir iki saaat kadar dövdük biz bunu. Neden sonra yaptığımızın yanlış olduğuna kanaat getirip durabildik.Bünyamin'e dönüp:''Kalk bi bardak su getir abine''dedim.Koşa koşa gidip suyu getirdi bu.''Bi baksana abi nefes alıyo mu?''diye sordu, ben suyumu içerken.''Hiç bişey olmaz benim Bilal abime.Eski topraktır o''deyip oturduğum yerden sırtına sıvazlamaya çalıştım Bilal abinin.Bu sırada Bilal Abi kendine gelir gibi oldu.''Mnı ırzını s.ktiklerim''dedi.Bünyamin, Bilal abiye dönüp:''Doğru konuşsana lan''dedi.Sonra babasına 'lan' dediği için biraz utandı galiba.Bilal abi yattığı yerden bize küfredip, tehditler yağdırıyordu. Bünyamin:''Bak baba küfretme''diye bağırıp, biraz korkudan biraz da belki babası onu affeder diye yalandan bir sinir krizi geçirdi.Kendisiyle ilgilenecek tek insan olan ben hiç oralı olmayınca bir iki dakika yerde debelenip,kalktı.''Noldu bana ya?''deyince kendimi tutamayıp bir tokat attım buna.''Biraz delikanlı ol lan''dedim.Utanıp ağlamaya başladı.Bir yandan ağlıyor bir yandan da: ''Abi naapçam şimdi ben?İyileşince çok pis döver bu adam beni.Hem küfür de ediyo''dedi.''Oğlum kendinde değil şimdi o.Kendine gelince pişman olacak yaptıkları için''dedim.Bunu duyunca biraz rahatladı. Boynuma sarılıp:''Hayalarına vurduğum için özür dilerim abi''dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder